جستجوی سریع


بعضي اعتقاد دارند كه دانشجويان از نظر رعايت اصول اخلاقي و مباني فرهنگي افت میکنند نظر شما چیست ؟
 

زندگی دانشجویی

چرا آدامس بجویم؟

Monday, 08 March 2010

article thumbnail بر اساس تحقیقات جدید جویدن آدامس به کاهش احساس گرسنگی کمک کرده موجب استفاده ی بهینه از غذا های مختصر (اسنک) در بدن می شود.
+ ادامه مطلب

تغییرات آب و هوا و خطرات ناگفته

Monday, 08 March 2010

article thumbnail گرم شدن زمین معمولا فقط به عنوان عامل افزایش سطح دریاها و ایجاد پدیده هایی مانند ال نینو و سونامی شناخته می شود در حالیکه دانشمندان...
+ ادامه مطلب

شیوه زندگی مادر درماههای اولیه بارداری بر روی رشد کودک موثر است

Friday, 19 February 2010

article thumbnail تحقیقات جدید نشان داده اند که شیوه زندگی مادر در دوران بارداری می تواند بر روی سلامت کودک مؤثر باشد. یکی از این تحقیقات که در هلند انجام...
+ ادامه مطلب

10 توصیه براي کنترل فرایند عطسه

Friday, 03 July 2009

article thumbnail یکی از طبیعی ترين واکنش های بدن در برابر عوامل خارجي اعم ا ميکروبها, ویروسهاو يا حتی ذرات ریز گرد و غبار آلرژی زا عطسه زدن...
+ ادامه مطلب

چند توصیه بری جوان ماندن

Tuesday, 02 June 2009

article thumbnail اگر می خواهید در کلیه سطوح سنی از زندگی خود لذت ببرید باید جسم و روحی سالم داشته باشید. برای جوان و سالم ماندن و همچنین...
+ ادامه مطلب

لینک های روز

تازه های پزشکی

ایبوپروفن ریسک بروز پارکینسون را کاهش می دهد

Monday, 08 March 2010

article thumbnail
+ ادامه مطلب

چهار تغییر در زندگی برای داشتن پوستی بهتر

Friday, 19 February 2010

article thumbnail کمی درباره علل ایجاد ظاهر نامطلوب پوست فکر کنید؟ نتایج می تواند غافل گیر کننده باشند. به گفته دکتر ماری پ. لوپو متخصص پوست مواردی مانند:...
+ ادامه مطلب


تاثیر گریپ فروت در کاهش چربی های خون Print E-mail
Advice - Kerman Medical University   
Tuesday, 12 May 2009

grapefruit-w1.jpg

تریگلیسرید نوع دیگر چربی موجود در خون است که به عنوان یکی دیگر از عوامل خطری بیماری های قلب و عروق شناخته می شود. شواهد زیادی نشان می دهد که میزان بالای چربی خون احتمال حمله قلبی را به ویژه در زنان  با سن بیش از 50 سال و مردانی که نسبت کلسترول مفید به کلسترول مضر در انها طبیعی نیست بالا می رود.

برحسب یک تحقیق اروپایی مردانی که نسبت کلسترول مفید به کلسترول مضر در آنها طبیعی و در ضمن چربی آنها هم بالای 203 بوده احتمال حمله قلبی در آنها 4 برابر افزایش را نشان می دهد. همین تحقیق خطر حمله قلبی مردانی را که نسبت کلسترول انها طبیعی بود با وجود چربی بالا تهدید نمی کرد. باید توجه داشت که معمولا چربی بالا با میزان بالای کلسترول مضر همراه است.

تاثیر مصرف آبزیان به ویزه ماهی: مصرف ماهی هایی مانند سالمون, سادرین و تونا در کاهش تریگلیسرید و کلسترول خون بسیار مفید است.  در تحقیقی که در دانشگاه  ارگان در کالیفنا انجام شدثابت گردید که مصرف روزانه حدود 210 گرم از این نوع ماهی ها یا معادل ان روغن ماهی چربی خون را 50 در صد کاهش می دهد. آزمایش دیگری در دانشگاه واشنگتن انجام شد که در آن از مردان مورد مطالعه خواسته شد به جای گوشت تخم مرغ و شیرپروتئین مورد نیاز خود را از ماهی تامین کنند. این آزمایش روزی دو مرتبه و به مدت 3 هفته ادامه یافت و نتیجه ازمایش نشان داد که چربی  مرکب خون این افراد به میزان 61 در صد کاهش یافته است.

سایر مواد کاهش دهنده چربی خون عبارتند از مصرف روزانه یک حبه سیر که چربی خون را به میزان 13 تا 25 درصد کاهش می دهد و مصرف روزانه نصف پیمانه لوبیای پخته میزان چربی خون را در حدود 17 درصد کاهش می دهد. البته غذاهای کم چربی به خصوص چربی اشباح شده حیوانی و نیز کاهش مصرف روغنهای جامد در پایین آوردن چربی خون موثرند. موادی که بایستی از مصرف آنها پرهیز کرد عبارتند از:   شکر, آرد تصفیه شده,آبمیوه, میواه های خشک و الکل.

گریپ فروت میوه ای است که مصرف آن در اغلب رژیم های غذایی به کرات به چشم می خورد. تحقیقات نشان داده است که مصرف 2 پیمانه گریپ فروت همراه با پوست سفید و نازکش کلسترول و تریگلیسرید خون را در حدود 11 درصد کاهش می دهد. توجه داشته باشید که آب این میوه جون فاقد الیاف است موثر نخواهد بود.

دکتر مبردا در تحقیق دیگری که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام داد مشاهده کرد که این حیوانات با خوردن تفاله های گریپ فروت به میزان کمتری به بیماری های قلبی و عروقی و تصلب شراین دچار می شوند.

منبع:bloodcells

 

بازدید ها: 1040
نظرات (0)

نوشتن نظر
کوچک تر | بزرگ تر

busy
 
< قبلی   بعدی >
Generated in 0.50041 Seconds